Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Ασφαλές και πολυτελές, με ναυτικό προσανατολισμό

Μια διαφορετική προσέγγιση στην κατηγορία των θαλαμηγών σκαφών προσφέρει το ολλανδικό ναυπηγείο Wim van der Valk, διαμέσου του μοντέλου του Continental 21 Stuurhuis, συνδυάζοντας δύο διαφορετικά στυλ σκάφους, του θαλαμηγού και του ημιεκτοπίσματος. Με “όπλα” του το μεταλλικό σκαρί, την ξεχωριστή εμφάνιση και τους μεγάλους χώρους, εκτείνεται σε 21 μέτρα μήκους και 5.60 μέτρων πλάτους, προσφέροντας πολύ καλά επίπεδα πλεύσης σε ανοικτή θάλασσα.
Το ολλανδικό ναυπηγείο υφίσταται από το 1965, ενώ η γκάμα του ξεκινάει από τα 15 μέτρα και καταλήγει στα 24 μέτρα, με δεκαπέντε μοντέλα από χάλυβα και έξι από κράμα αλουμινίου. Μέχρι στιγμής έχουν παραχθεί στις ναυπηγικές κλίνες του 1550 σκάφη, με τιμές που ξεκινούν από τις 800.000 ευρώ. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί επίσης η δυνατότητα παρέμβασης στην εσωτερική διαρρύθμιση, σχετικά με την διευθέτηση των χώρων και της επιλογής των υλικών κατασκευής, προσφέροντας τον εσωτερικό χώρο που επιθυμεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης.
Κατασκευαστικά, το Continental 21 ανήκει στην κατηγορία ημιεκτοπίσματος, με τα στεγανά του κατασκευασμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε η συμπεριφορά του σε κυματισμό να είναι αντίστοιχη με αυτήν ενός μικρού πλοίου. Το μεταλλικό του σκαρί είναι χαλύβδινο ενώ μπορεί να κατασκευαστεί και από κράμα αλουμινίου, προσφέροντας ένα στιβαρό πλαίσιο με μεγάλη αντοχή.
Σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από μια ευμεγέθη υπερκατασκευή λευκής απόχρωσης, που αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα ενώ οι γραμμές της προσδίδουν στο σκάφος έναν γνήσιο ναυτικό χαρακτήρα. Στο κάτω μέρος, η μπλε σιδερένια γάστρα προσδίδει στιβαρότητα ενώ οι καμπύλες γραμμές στην πρύμνη “γλυκαίνουν” τον μεγάλο μεταλλικό της όγκο. Χαρακτηριστικό γνώρισμα ωστόσο του εν λόγω σκάφους-που συνοδεύει και τα υπόλοιπα μοντέλα-αποτελεί ο μεγάλος πρυμναίος υαλοπίνακας που προσφέρει μοναδική θέα στην καμπίνα του ιδιοκτήτη.
Τα δύο καταστρώματα του Continental αναπτύσσονται με έναν ασυνήθιστο τρόπο. Πρίμα είναι εγκατεστημένο το πιλοτήριο, με το πλεονέκτημα της πανοραμικής θέας του καθιστικού που βρίσκεται από κάτω! Η συγκεκριμένη διάταξη προσφέρει το καθιστικό στο κατώτερο κατάστρωμα, με το πλεονέκτημα της άμεσης πρόσβασης στις καμπίνες.
Επανερχόμενοι στο πιλοτήριο, αυτό περιλαμβάνει ένα επιπλέον καθιστικό, που ανοίγοντας τις πίσω πόρτες του, γίνεται ενιαίο με το πρυμναίο κατάστρωμα (aft deck).
Η ξύλινη κονσόλα του πιλοτηρίου είναι εξοπλισμένη με σύγχρονα ναυτιλιακά όργανα, ενώ η κάθετα τοποθετημένη ξύλινη ρόδα τιμονιού παραπέμπει σε σκάφη εποχής.
Ο εξοπλισμός σε ναυτιλιακά όργανα είναι πλούσιος, περιλαμβάνοντας στο κεκλιμένο επίπεδο της κονσόλας οθόνη υγρών κρυστάλλων με ραντάρ και πλότερ, διακόπτες αντλιών, δρομόμετρο και βυθόμετρο. Το οριζόντιο επίπεδο της κονσόλας είναι εξοπλισμένο με το vhf, τα χειριστήρια για τις προπέλες πρόωσης πλώρης και πρύμνης (stern thruster και bow thruster), τα χειριστήρια των κινητήρων και της άγκυρας, ενώ προσφέρεται χώρος για την τοποθέτηση επιπλέον οργάνων.
Τέλος, στην οροφή είναι τοποθετημένα τα χειριστήρια του σταθεροποιητή (stabilizer) τα χειριστήρια για τους προβολείς που είναι εγκατεστημένοι στο roll bar και τους διακόπτες που ενεργοποιούν την ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή.
Το καθιστικό είναι εξολοκλήρου επενδυμένο από ξυλεία τικ ενώ είναι δυνατόν να επενδυθεί και από άλλο είδους ξυλεία όπως τριανταφυλλιάς, κερασιάς ή μαονιού. Οι δύο μεγάλοι καναπέδες διαθέτουν δερμάτινη επένδυση και πλαισιώνονται από ατομικά ξύλινα τραπέζια, με μεταλλική βάση ρυθμιζόμενη καθ ύψος, ώστε το καθιστικό να μετατρέπεται σε τραπεζαρία. Στην δεξιά πλευρά βρίσκεται ένα μίνι μπαρ ενώ στην ίδια πλευρά είναι εγκατεστημένη η κουζίνα με πλήρη εξοπλισμό.
Οι καμπίνες του σκάφους είναι πολυτελείς, περιλαμβάνοντας υπέρδιπλα κρεβάτια, λουτρά/w.c., κλιματισμό, τηλεόραση dvd και στερεοφωνικό ηχοσύστημα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα ενδοδαπέδιας θέρμανσης σε όλους τους χώρους του σκάφους. Το σκάφος είναι σε θέση να κοιμίσει από 4 έως 10 έως άτομα, ανάλογα με τον αριθμό των καμπίνων που θα επιλέξει ο υποψήφιος πελάτης.
Σχετικά με τις επιδόσεις του, το Continental 21 Stuurhuis με την χαλύβδινη γάστρα, με χρήση δύο εσωλέμβιων πετρελαιοκινητήρων από την Volvo Penta, συνολικής ισχύος 1000 ίππων (2×500), επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 14 κόμβων και υπηρεσιακή 11 κόμβους. Με αλουμινένια γάστρα, και χρήση κινητήρων συνολικής ισχύος 2400 ίππων (2×1200), αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβους και υπηρεσιακή 23 κόμβους.
Ερχόμενοι στο δια ταύτα, η τιμή του σκάφους με κατασκευή από χάλυβα ξεκινάει από τα 1.935.000 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο μοντέλο με γάστρα από αλουμίνιο και κινητήρες 2×1200 ίππων, κοστίζει 2.270.000 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Ολικό μήκος: 21 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 5.60 μέτρα
Υλικό κατασκευής: ατσάλι ή αλουμίνιο
Βύθισμα: 1,70 μέτρα
Βάρος: 55 τόνοι
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 6000 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 2000 λίτρα
Ισχύς: 1000 ίπποι (2×500), 2400 ίπποι (2×1200)
Μέγιστη ταχύτητα:με κινητήρες 1000 ίππων: 14 κόμβοι
με κινητήρες 2400 ίππων: 28 κόμβοι
Πληροφορίες: Elysee Yachts, Αγίου Σπυρίδωνος 25, Πειραιάς, τηλ.: 210.4116071, φαξ.: 210 4116061, email. info@elysee.com.gr , www.elysee.com.gr.